سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :23
کل بازدید :127447
تعداد کل یاداشته ها : 85
103/2/5
6:59 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
فاطر[79]
یا علی رفتم بقیع اما چه سود! هرچه گشتم فاطمه آنجا نبود! یا علی قبر پرستویت کجاست؟ آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟ هر چه باشد من نمک پرورده ام دل به عشق فاطمه خوش کرده ام حج من بی فاطمه بی حاصل است فاطمه حلال صدها مشکل است من طواف سنگ کردم، دل کجاست؟ راه ها پیموده ام، منزل کجاست؟ کعبه ی بی فاطمه مشتی گل است قبر زهرا کعبه اهل دل است

خبر مایه

نمی دانم تا کی می توانم تو را بیشتر از همه کس دوست داشته باشم؟ نمی دانم بهشت تا کی ادامه خواهد داشت؟ نفس های تو، بوی بهشت می دهند. تو از جنس بهشتی؛ بهشت زیر پای توست. تو مهربان ترین ستاره ای هستی که من داشته ام. تو از تمام درخت ها پرنده تری. نمی دانم تا کجای دنیا می توانم از مهربانی تو بنویسم!

من سال های دلواپسی ام را سر بر شانه تو گریسته ام. من دلهره هایم را در فشار آغوشت فراموش کرده ام و تمام کودکی ام را با آوازهای عاشقانه تو خوابیده ام. لالایی هایت، طولانی ترین خواب هایی است که به یاد دارم.
هنوز دوست دارم ساعت ها در آغوش مهربانی های تو بگریم. هنوز دست های خسته ات،بوی لالایی های آرام می دهند.
تو تنها پرنده ای هستی که من توانسته ام سال های سال، پیشانی اش را ببوسم.
هر روز آینه، تصویر لبخندهای تو را برایم قاب می گیرد تا تنها دلخوشی ام در این روزهای سراسر دلتنگی باشد. صدای تو، آشناترین کلامی است که می شناسم.
تو روح تمام شعرهای عاشقانه ای که باید بسرایم؛ حتی واژه ها برای از تو گفتن کم می آورند. می خواهم برای یک بار هم که شده، تو را زیباتر از تمامی کلمات بنویسم. باید برای نوشتن تو، واژه ها را عوض کنم. کاش می شد واژه ای تازه به دنیا بیاید؛ واژه ای که بتوان تو را با آن سرود، واژه ای که در هیچ کجای جهان، به گوش هیچ شاعری نخورده باشد. تو تنها فرشته دنیایی هستی که من می شناسم.
همه مهربانی ها به لبخند تو می رسند. دست هایت، زیباترین مکانی است که برای خواب بوسه هایم سراغ دارم. خداوند تو را از جنس زیباترین سلام هایش آفریده است.
خدا کند بتوانم تمام روزهایم را از تو بسرایم؛ تویی که ادامه بهشتی، تویی که تازه ترین سلام ها هستی، تو اولین و باشکوه ترین نعمت خداوندی که من دیده ام. بگذار تا بوسه هایم بر دست های رنجورت گریه کنند.
زلال تر از آینه ها
عباس محمدی
پیدایی؛ پیداتر از روشنایی، پیداتر از آفتاب، پیداتر از نهایت امید.
عشق و حماسه، ادامه مهربانی تواند. از دامان توست که مرد به معراج می رود.
سرچشمه تمام پاکی ها، دامان توست.
جان های پاک را در دستانت به تماشای آفتاب دعوت می کنی. روحت از تمام آینه ها زلال تر است.
فرشته های خداوند، به کرامت انسانی تو سر به سجده می سایند.
عفت، بلندترین قله ای است که پرچم زنانگی ات را بر آن افراشته ای.
گرمی آغوشت، امن ترین پناهگاهی است که برای روزهای پر از دلهره کودکانه سراغ دارم.
دورترین رودها، زلالی تو را به دریاها سوغات می برند.
بوی عصمتت، دل نوازترین نسیمی است که زمستان ها را به بهار نزدیک تر می کند، تو وارث پاکدامنی مریمی؛ میراث دار شجاعت آسیه در تالارهای کافر مصر؛ تکه ای از بزرگواری خدیجه علیهاالسلام در روزهای فقیر بعثت هستی؛ جان آزاده سمیه شهیدی؛ هم پای روزهای صبور زینب علیهاالسلام هستی. تو آمیزه ای از عشق و صبر و شجاعت و مهربانی و معصومیتی. تو از تمام غنچه هایی که می شناسم پاک تری. کرامتت را در عصمت گلبرگ های بهشتی پیچیده اند.
تو سربلندترین درختی هستی که من سراغ دارم؛ درختی که از تمام توفان های گناه، پاکدامن گذشته و از بادهای وحشی دامن گرفته تا به خداوند نزدیک تر شده است.
غرورت، کوه هیبتی است که هفت پشت چشم های هوس آلوده را می لرزاند و کلام محکمت، خیال های خام را می شوید و می شوراند. درود بر تو که معصوم ترین فرشته خداوندی.

 


  
  

خاطره ای از یک معلم

بخشنامه را خواندم. خواسته بودند دانش آموزان حافظ جزء 30 را شناسایی کنیم و برای مسابقات قرآنی به اداره ببریم. درب کلاس 1/5 را زدم. از معلم اجازه خواستم و گفتم “ بچه ها دقت کنید؛ از طرف آموزش و پرورش مسابقه حفظ جزء 30 قرآن گذاشتهاند. کسی هست جزء 30 را حفظ باشد؟” کسی دست بلند نکرد. گفتم :” نصف جزء 30 را ؟” بازهم همینطور. کلاس 2/5 و 3/5 هم فایده ای نداشت. فقط مانده بود 4/5. “بچه ها برای مسابقه قرآن، آموزش و پرورش اسامی بچه های حافظ جزء 30 را خواسته است، کسی هست آن را حفظ باشد؟ “ سکوت شد. آماده بودم تا از کلاس خارج شوم. ناگهان یک دست بلند شد“ آقا اجازه ! اسم حمید رضا کشاورز را نوشته اید؟ “. کشاورز دانش آموز کلاس 3/5بود ولی دستش را بلند نکرده بود. پرسیدم : “ مگر او جزء 30 را حفظ است؟ “

 - بله آقا! ولی به کسی نمی گوید. به سمت کلاس 3/5 رفتم . معلم حمید را به راهرو فرستاد. گفتم “ چرا نگفتی ؟ “ گفت: “ آقا اجازه ! ما برای مسابقه حفظ نکردیم.” جا خوردم. برایش توضیح دادم که با نیت خالصانه و برای تشویق دیگران به حفظ قرآن می توان در مسابقات شرکت کرد. پذیرفت که اسمش را بنویسم. همین که خواستم بروم پرسید: “ آقا اجازه! چه کسی به شما گفت ما جزء 30 را حفظ هستیم؟ “ گفتم : “ مرتضی فرزانه” با تعجب گفت: " پس چرا اسم خودش را ننوشتید؟" جا خوردم و گفتم مگر او هم حافظ جزء 30 قرآن است؟ آنروز 19 نفر همدیگر را لو دادند...


91/5/30::: 4:15 ع
نظر()
  
  

این جزوه های درسی، پریشان تر از آنند که مرا نظام شایسته ای بخشند. جبر دلم را منقبض می­کند و مثلثات دلم را به دلتا می­کشاند. سرم گیج میرود و از زمین و زمان تو را می­خواهم. دانشگاه جز تو ، همه چیز را به من می­رساند و من نمیدانم که تو میدانی یا نه...؟ اگر بدانی که نظم تاریخ به هم می­خورد. معشوق، نباید از حال عاشق با خبر باشد. این را استاد ادبیاتمان می­گوید. ایشان، مرد بسیار محترمی است، اما فقط استاد ادبیاتمان است. استاد اخلاق اسلامی ما، نمازش را اول وقت میخواند، اما هزار هزار سوال ناگفته ام را نمی­داند.

پرسیدم: کجاست؟ گفت: نمیدانم. پرسیدم کیست؟ گفت: نمیدانم. پرسیدم هست؟ گفت: البته... و من نپرسیدم، ستودم.

هوای این ناحیه، بارانی است، باران من! ... کویرم و عطش، سینه ام را داغ  عشق کوبیده است.

این جزوه­ها پریشان تر از آنند که مرا نظام شایسته ای بخشند...

بینش اسلامی من، کمترین ضریب را دارد. برای دانشکده ی دوست داشتن، پیش دانشگاهی معرفت لازم است. دست کم پنج واحد...

اینکه جور نمی­شود؟... باشد، چه چیز ما جور نمی­شود که این یکی نمی­شود؟ هر وقت جور شد که ببینمت، این نیز جور خواهد شد.

باور کن!... همین که دور باشی، بهتر است. به حضرتت که دوست دارم هرگز از حالم با خبر نشوی، دلت می­گیرد. این قلمهای شکسته چه کرده اند، جز به زاویه فراموشی کشاندن تو؟...

سرم گیج می­رود و خانم جان، مدام فکر می­کند که هذیان می­گویم. می­گوید: عاشق شده؟... درمون عاشق زندگیه... اولش را درست می­گوید و آخرش را اشتباه، مثل تصور اول حال من از تو... سرداب چه می­فهمد که نیمه شعبان خودش یک ماه است. لیلة القدر، هر سال در یک شب ظهور میکند. ماه فقط سی روز نیست. بهار، اولین فصلی است که ماه هایش سی و یک روز می­شود. این یک روز، مال تو... جمعه که قابل تو را ندارد! جمعه تنها روز هفته است که تنها یک نقطه دارد. تو، در همان نقطه ای، که جمعه دارد. خوانایی آن به همان نقطه است که گاهی هویتش را تغییر می­دهد و می­شود خال هاشمی تو...

خفاش، هیچ وقت تفسیر درستی از خورشید را به دست نمی­دهد... مشکل ،سواد نیست. دانشکده یک راه عاشق شدن را می­گوید؛ هفتاد و یک راه دیگرش در خاطر نینوایی توست.

این جزوه ها... این جزوه ها...

سرم گیج می­رود، تو می­آیی... چشمهایم بارانی اند و دلم، خشک است...

باران من! احسان کن...


91/5/29::: 2:34 ع
نظر()
  
  

فاطمه زهرا

من عرفه فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر

یا زهرا !

یا زهرا به راستی چه سری است وجود تو که سر شب های  قدر است و چه سری است که خداوند فرمود :«و ما ادراک ما لیلة القدر» و تو چه دانی شب قدر چیست؟

و تو چه دانی فاطمه کیست؟

و چرا علی را شب قدری به شهادت رساندند؟

به  راستی راز این شب چیست که « سلام هی حتی مطلع الفجر» است این شب؟؟؟

مشخص است این شب عظمتی والا در پیشگاه حضرت حق دارد که خداوند فرمود:«لیلة القدر خیر من الف شهر» ...

بد نیست برای درک شب قدر سعی در شناخت حضرت زهرا(س) صورت گیرد، شاید توفیقی حاصل گردد.

همه میدانند، امشب باز تاریخ شب قدری دیگر را رقم میزند تا بندگان به درگاه عبودیت حق تعالی، ابراز بندگی و ارادت کنند و از خداوند بخواهند تا مقدراتشان را یه خوبی مقدر نماید.

در این میان ما به سان گدایاینی می­مانیم که به طلب نان و آبی آمده اند و چیزی از اسرار با خود ندارند، در این شب طلب آب و نان و.... کردن بد نیست، اما ارزش این شب بیش از اینهاست که ما بدانیم و از صاحب الامر(عج) میخواهیم برای ما بیش از آب و نانی که ما میخواهیم، بخواهند که یقینا هم محقق خواهد شد. 

التماس دعا...................

خصوصا دعا برای فرج

 

 


  
  

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی بیانیه‌ای تاکید کرد: سازمان ملل به سرعت فکری برای جلب حمایت‌های جهانی و گسیل آن برای نجات بیش از 90 هزار مسلمان آواره میانماری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نامه‌ای خطاب به بان کی مون نوشتند که متن آن در ذیل می‌آید:

جناب آقای بان کی مون؛ دبیرکل سازمان ملل متحد

سلام علیکم؛

هم اکنون که جامعه بین‌المللی با هدایت رسانه‌های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا سرگرم آتش افروزی و ایجاد اختلاف و کشتار مردم و مقامات دولتی در کشور سوریه می‌باشد، در دیگر سوی جهان شاهد نسل کشی و جنایت وحشیانه‌ای هستیم که قلب هر انسان پاک و آزاد را جریحه دار می‌نماید.

جنایت هولناکی که در کشور میانمار و در هفته گذشته روی داد، پرده از خوی وحشیانه‌ای افرادی برداشت که با حمایت و اغماض دولت میانمار دست به تجاوز و کشتار مردمی زدند که جرمشان مسلمان بودن آنها می‌باشد.

در کشور میانمار شاهد آتش زدن و زنده سوزاندن هزاران انسان بودیم و البته این حادثه برخلاف افسانه دروغین هولوکاست، واقعیتی است که تصاویرو اخبار آن از سوی رسانه‌های غربی و اربابان صهیونیستی آنان مورد بی توجهی قرارگرفته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد

جنایت وحشیانه و قتل عام مسلمانان میانمار با کدام یک از اصول میثاقین و اعلامیه جهانی حقوق بشر هم خوانی دارد؟ مگر جز این است که مطابق بند دوم اعلامیه حقوق بشر تمامی انسان‌ها فارغ از نژاد، رنگ، مذهب، جنسیت سزاوار حقوق و آزادی‌های مصرح در اعلامیه هستند؟ آیا این فاجعه هولناک را می‌توان جز نسل کشی آشکار و پاکسازی نژادی دانست؟


آقای بان کی مون

سکوت شما برخلاف وظایف دبیرکلی سازمان ملل متحد می‌باشد. وجدان بیدار جامعه بشری این عملکرد ضعیف شما را در دوران تصدی مسئولیتتان هرگز فراموش نخواهد کرد. اکنون که در پایان دوران تصدی خویش بر مسند دبیرکلی سازمان ملل قرار دارید بهتر است کمی فعالانه تر در ارتباط با این جنایات آشکار اقدام نمایید و علاوه بر محکومیت قتل عام و کشتار مسلمانان میانمار و دولت ظالم حاکم بر آن کشور به سرعت فکری برای جلب حمایت‌های جهانی و گسیل آن برای نجات بیش از 90 هزار مسلمان آواره میانماری نمایید.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)