سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حرص دردانشمند [از بدترین چیزهاست] . [امام حسین علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :20
کل بازدید :126631
تعداد کل یاداشته ها : 85
103/1/9
10:12 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
فاطر[79]
یا علی رفتم بقیع اما چه سود! هرچه گشتم فاطمه آنجا نبود! یا علی قبر پرستویت کجاست؟ آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟ هر چه باشد من نمک پرورده ام دل به عشق فاطمه خوش کرده ام حج من بی فاطمه بی حاصل است فاطمه حلال صدها مشکل است من طواف سنگ کردم، دل کجاست؟ راه ها پیموده ام، منزل کجاست؟ کعبه ی بی فاطمه مشتی گل است قبر زهرا کعبه اهل دل است

خبر مایه

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل (بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند... خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد... و سپس ماه به دو نیم شکافته شد، نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت: "صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان ما را سحر کرده است."
  بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند: "این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد ... "اقتربت الساعه وانشق القمر ..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.
در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توسط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیاست ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:
    "هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم ....و ماه شکافته شد... وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم.
    روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول برنامه ای را مشاهده می کردم، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند، دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجلات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می کردند...
    مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند با این مضمون که "شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دلار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید... آیا این عاقلانه است؟؟!" در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که: "در آن سفر، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد."
داوود موسی بیتکوک سپس می گوید:
    "با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکا باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است..."
به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.
 

91/10/21::: 3:31 ع
نظر()
  


إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَیَقُولُونَ ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلاً یُضِلُّ بِهِ کَثِیراً وَ یَهْدِی بِهِ کَثِیراً وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقِینَ (بقره 26)

همانا خداوند از اینکه به پشه‏اى (یا فروتر) یا بالاتر از آن مثال بزند شرم ندارد، پس آنهایى که ایمان دارند مى‏دانند که آن (مثال) از طرف پروردگارشان به حقّ است، ولى کسانى که کفر ورزیدند گویند: خداوند از این مثل چه منظورى داشته است؟ (آرى،) خداوند بسیارى را بدان (مثال) گمراه و بسیارى را بدان هدایت مى‏فرماید. (امّا آگاه باشید که) خداوند جز افراد فاسق را بدان گمراه نمى‏کند.

در پشه تامل کن که با وجود خردی جثه آن،خداوند او را به شکل فیل که بزرگترین حیوانات است خلق نمود و برای آن خرطومی مانند خرطوم فیل خلق کرده به علاوه دو بال و دو شاخ! و دو دست و پای آن را کشیده و دو چشم و گوش آن را شکافته و سرو شکم برای او قرار داده است و جمیع قوایی که در مرمت بدن ضروری است از غاذیه(قوه ای که غذا را تحلیل ببرد و جزو بدن کند)،جاذبه و دافعه و ماسکه و هاضمه و نامیه به ان عطا فرموده و دوبالش داده که به وسیله ی انها به طلب غذا پرواز کند و خرطومش عطا کرد که از آن خون(غذایش) را به داخل بکشد وخرطوم را با وجود نهایت باریکی تو خالی آفرید تا خون به راحتی از آن بالا رود و ان را طریقه فرو بردن خرطوم در بدن حیوانات و مکیدن تعلیم کرد.و آن را از دشمنی انسان آگاه کرد و یادداد که چون انسان دست خود را حرکت دهد قصد آن را دارد پس راه فرارش آموخت و گوش را چنان شنوا گرداند که همهمه ی حرکت دست را از دور میشنود و راه فرار پیش میگیرد

و آن را دو حدقه عطا فرمود که از آن مواضع غذای خود را بببیند و به او یاد داد که به دو دست خود گرد و غبار را از حدقه دور و آن را صیقل دهدو به این سبب است که حیوانات خرد مانند مگس و پشه علی الاتصال دست های خود را به حدقه میزنندو...

برگرفته از کتاب معراج السعادة

الله اکبر....

 


91/9/17::: 6:9 ع
نظر()
  

quran

یکى از دستورهایى که پیشوایان دین در باب تلاوت قرآن به ما داده اند، خواندن از روى آن است و روى این مسئله تاکید فراوانى کرده اند. چه بسا علت این تاکید، بهره گرفتن از "نورانیت" قرآن است، تا مسلمانان از آن بهره بیشترى ببرند و نورانیش در آنان اثر گذارد.
احادیثى از معصومین علیهم السلام رسیده است که انسان هر وقت مى خواهد قرآن بخواند، از روى خط قرآن تلاوت کند، زیرا قرائت از روى قرآن ثواب بیشترى دارد.
از جمله احادیثى که بر این مطلب صراحت دارد، روایت اسحاق بن عمار است که به امام صادق علیه السلام عرضه داشت: جانم به قربانت، من قرآن را حفظ کرده ام آیا از حفظ بخوانم یا از روى آن ؟
امام علیه السلام فرمودند:
از روى آن بخوان. زیرا که قرائت از روى قرآن ثواب بیشترى دارد. مگر نمى دانى که نگاه کردن به قرآن علاوه بر خواندن آن، مستقلا عبادت محسوب مى گردد. (اصول کافى، ج 4، کتاب فضیلت قرآن . ص 418، حدیث 5)
در روایت دیگری امام صادق علیه السلام فرموده اند:
هر کس قرآن را از روى آن تلاوت کند چشم وى نیز از قرآن بهره بردارى مى نماید و از عذاب او و پدر و مادرش هم کاسته مى شود گر چه با کفر از دنیا رفته باشند. (ثواب الاعمال، ص 231؛ اصول کافى، ج 4، ص 417، حدیث 1 و 4)
رسول خدا صلى الله علیه و آله نیز در این باره فرموده اند:
هیچ چیز بر شیطان سخت تر از آن نیست که انسان قرآن را از روى آن بخواند.
نیز از آن حضرت روایت شده: سهم چشم هایتان را از عبادت بپردازید. پرسیدند: یا رسول الله! سهم چشم از عبادت چیست؟ فرمودند: نگاه کردن به قرآن و تفکر در آن و پند گرفتن از شگفتى هاى آن است. (الجامع الصغیر)
و نیز چنین فرمودند:
برترین عبادت امت من تلاوت قرآن با نگاه به آن است. (آداب المتعلمین، ص 151)
از روایت فوق به دست مى آید که تنها خواندن قرآن، تلاوت کامل و مطلوب نیست. بلکه علاوه بر خواندن اگر به آیات الهى، نگاه شود و قرآن در مقابل فرد تلاوت کننده قرار داشته باشد بهتر است.
شاید از این احادیث بتوان استفاده کرد که خواندن قرآن از روى آن به تدبر و تفکر نزدیکتر است تا از حفظ خواندن .
ضمنا در مورد نگاه نمودن به قرآن و ریختن گناهان باید گفت که خداوند آن قدر رحمان و رحیم است که در هر زمینه ای لطف و بخشش او بیش از مقدار عمل بندگان است.


  
  

اگر قرآن سیدالکلام است ، امام حسین سید الشهداست.
اگر در صحیفه ی سجادیه درباره ی قرآن می خوانیم : ((و میزان القسط)) امام حسین (ع) می فرماید: ((امرت بالقسط)).
اگر قرآن موعظه ی پروردگار است؛ (موعظه من ربکم ) ، امام حسین (ع) در عاشورا فرمود: عجله نکنید تا شما را به حق ّ موعظه کنم. ((لا تعجلوا حتّی اعظکم بالحق ّ)).
اگر قرآن مردم را به رشد هدایت می کند; (یهدی الی الرشد) ، امام حسین (ع) نیز می فرماید: من شما را به دو راه رشاد دعوت می کنم ((ادعوکم الی سبیل الرشاد))

اگر قرآن عظیم است؛ (و القرآن العظیم )امام حسین (ع) نیز سوابق عظیمی دارد. ((عظیم السوابق )).
اگر قرآن حق ّ و یقینی است؛ (و انّه لحق ّ الیقین ) در زیارت امام حسین (ع) نیز می خوانیم : آنقدر صادقانه و خالصانه عبارت کردی که به در جه ی یقین رسیدی. (( حتّی اتاک الیقین )).
اگر قرآن مقام شفاعت دارد; ((نعم الشفیع القرآن )) امام حسین (ع) نیز مقام شفاعت دارد. ((وارزقنی شفاعه الحسین )).
اگر در دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه درباره ی قرآن می خوانیم که پرچم نجات است؛ ((علم نجاه)) در زیارت امام حسین (ع) نیز می خوانیم او نیز پرچم هدایت است. ((انّه رایه الهدی )).
اگر قرآن شفادهنده است؛ (و ننزّل من القرآن ما هو شفاء) خاک قبر امام حسین (ع) نیز شفاست. ((طین قبر الحسین شفاء)).

اگر قرآن منار حکمت است ،  امام حسین نیز باب حکمت الهی است. ((السلام علیک یا باب حکمه رب العالمین )).
اگر قرآن امر به معروف و نهی از منکر می کند; ((فالقرآن آمر و زاجر)) امام حسین نیز فرمود: هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف و نهی از منکر است. ((ارید أن آمر بالمعروف و انهی عن المنکر)).
اگر قرآن نور است؛ (نورا مبینا) ، امام حسین نیز نور است. ((کنت نورا فی الاصلاب الشامخه)).
اگر قرآن برای تاریخ و همه ی مردم است؛ ((لم یجعل القرآن لزمان دون زمان و لاللناس دون الناس ))، درباره امام حسین (ع) نیز می خوانیم که آثار کربلا از تاریخ محو نخواهد شد. ((لا یدرس أثره و لایمحی اسمه )).
اگر قرآن کتاب مبارکی است؛ (کتاب انزلناه الیک مبارک ) ، شهادت امام حسین (ع) نیز برای اسلام سبب برکت و رشد است ((الّلهم فبارک لی فی قتله ))

اگر در قرآن هیچ انحرافی نیست؛ (غیر ذی عوج ) درباره ی امام حسین (ع) نیز می خوانیم : لحظه ای از حق به باطل گرایش پیدا نکرد. ((لم تمل من حق ّ الی الباطل )).
اگر قرآن ، کریم است؛(انّنه لقرآن کریم )، امام حسین نیز دارای اخلاق کریم است. ((و کریم الخلائق )).
اگر قرآن عزیز است؛(انّنه لکتاب عزیز)، امام حسین فرمود: هرگز زیر بار ذلّت نمی روم ((هیهات منّا الذّله)).
اگر قرآن ریسمان محکم است؛ ((ان ّ هذا القرآن... العروه الوثقی ))، امام حسین نیز کشتی نجات و ریسمان محکم است. ((ان الحسین سفینه النجاه و العروه الوثقی )).


اگر قرآن بیّنه و دلیل آشکار است؛ (جائکم بیّنه من ربّکم )، امام حسین نیز اینگونه است ((اشهد انّک علی بیّنه من ربّک )).
اگر قرآن را باید آرام و با تأنّی تلاوت کرد; (و رتّل القرآن ترتیلا) زیارت قبر امام حسین را نیز باید با گام های آهسته انجام داد. ((و امش بمشی العبید الذلیل )).
اگر تلاوت قرآن باید با حزن باشد; ((فاقروه بالحزن )) زیارت امام حسین (ع) نیز باید با حزن باشد. ((و زره و انت کئیب شعث )).
آری ، حسین (ع) قرآن ناطق و سیمایی از کلام الهی است.


  
  

خشونت سازان کتاب الهی را هدف قرار گرفته اند

 

اسلام ستیزی - یا بگویید دین ستیزی - تاریخی به درازای خود اسلام و دین دارد. شیوه های گوناگون این اسلام ستیزی ،هم نشان دهنده آمادگی بدخواهان ادیان الهی برای ایجاد و دامن زدن به امواج نفرت و خشونت است و هم بیانگر رنگارنگی و تنوع این شیوه ها. از سوی دیگر این دین ستیزی ها هم به معنای مبارزه با باورهای پذیرفته دینی است و هم به معنای تخریب و جریحه دارکردن احساسات و عواطف مسلمانان و دیندارانی که درهرحال بخش بسیار قابل توجهی از شهروندان جامعه جهانی اند. ماجرای اهانت بخشی از سینمای غربی به پیامبر الهی، حضرت مسیح(ع) و در این اواخر ماجرای کاریکاتورها هنوز ماجرایی زنده است. ایلغار فرهنگی مخالفان دین و معنویت، هنوز از این دستمایه ها بسیار در آستین دارد، اما آنچه مهم است بیداری جامعه اسلامی، پاسخگویی و دفاع عالمانه و پرهیز از شیوه هایی است که آتش دین ستیزی را تیزتر می کند. ماجرای «قرآن قرن ?? »یکی دیگر از این شاهکارهاست. دامن زنندگان به خشونت این بار کتاب الهی مسلمانان را هدف گرفته اند.

«به امت عربی به طور خاص و به جهان اسلام به طور عام... سلام بر شما و رحمت خدای قادر بر همه چیز... اشتیاق به ایمان خالص، صلح درونی، آزادی روح حیات جاودان در ژرفای نفس بشری قرار دارد. ما با تکیه به خدای تنهای یگانه امید داریم که خوانندگان و شنوندگان، راه رسیدن به آن اشتیاق را از طریق« الفرقان الحق»بیابند...»

این بخشی از مقدمه کتابی است که خبر آن را از مدت ها پیش از گوشه و کنار می شنیدیم و در سایت های خبری می خواندیم. این خبر که بوی شکل گیری و طراحی توطئه ای جدید و خطرناک بر ضد اسلام و مسلمانان می داد این بود که در لس آنجلس آمریکا کتابی در حال تدوین و شکل گیری است که تحت عنوان «قرآن قرن ??» معرفی شده است.

متأسفانه این خبر، شکل واقعی به خود گرفت و بالاخره کتاب مزبور، با چاپی نفیس و گرانقیمت به نام «الفرقان الحق» در ??? صفحه و ?? سوره (!) و به زبان های عربی و انگلیسی، توسط دو شرکت انتشاراتی آمریکایی omega ???? و win press چاپ و توزیع شد.

ماجرا از سال ???? با انتشار چهار سوره جعلی شبیه سوره های قرآن کریم در اینترنت آغاز و به اینجا ختم شد که کتاب مزبور به تقلید از شیوه و اسلوب قرآن کریم و با استفاده از کلمات و آیات آن و حتی با رسم الخط قرآنی عرضه شود.

به نظر می رسد فراهم آورندگان این کتاب هنوز در مرحله آزمایش هستند و شرایط فعلی را برای ورود گسترده و توزیع بی محابای آن در کشورهای اسلامی مناسب نمی بینند. اما در کتابخانه های بزرگ و مشهور دنیای عرب، باشگاه های تفریحی و ورزشی، مراکز آموزشی و فنی و در بعضی از کشورهای عربی- از جمله کویت- و البته در سطح مدارس خارجی که دانش آموزان مسلمانان کشور میزبان در آن تحصیل می کنند، به شکل گسترده ای تبلیغ و توزیع شده است.

الفرقان الحق

اینک به ساختار کلی کتاب نگاهی می اندازیم و سپس به ذکر نمونه هایی می پردازم.

انتخاب این اسم یعنی «الفرقان الحق» خود، بهترین دلیل بر سوء نیت و پلیدی طراحان و نویسندگان آن دارد؛ زیرا می دانیم که فرقان یکی از نام های قرآن است و اضافه کردن صفت «الحق» به فرقان و اطلاق آن بر دست نوشته های ناپاک خویش، بدان معنی است که قرآن مسلمانان- معاذ الله- فرقان باطل است و فرقان حق چیزی است که اینان ارائه کرده اند.

در ادامه نام سوره های ?? گانه این کتاب را مرور می کنیم؛

الفاتحه- المحبه- النور- السلام- الایمان- الحق- التوحید- المسیح- الصلیب- الروح- الفرقان الحق- التالوث- الموعظه- الحواریین- الاعجاز- القدر- المارقین- المومنین- التوبه- الصلاح- الطهر- الغرانیق- العطاء- النساء _ الزواج- الطلاق- الزنا- المائده- المعجزات- المنافقین- القتل- الجزیه-الافک- الضالین- الاخاء- الصیام- الکنز- الانبیاء- الرعاه- الانجیل- المشرکین- الحکم- الوعید- الکبائر- الاضحی- الاساطیر- الجنه- المحرضین- البهتان- الیسر-الفقراء- الوحی- المهتدین- الطویی-الاولیاء- اقرأ- الکافرین- الخاتم-الاصرار-التنزیل- التحریف- العالمین- الالاء- المحاجه- المیزان- القبس- الاسماء-الشهید

مشاهده می شود که نام بعضی از این سوره ها، همان نام سوره های قرآن کریم و تعدادی دیگر نام های من درآوردی است.

بعد از دیدن فهرست و نام سوره ها اولین چیزی که توجه همگان را جلب می کند کیفیت ذکر خدا و آغاز کردن با نام اوست که براساس معارف مسیحی چنین آمده است:« بسم الاب الکلمه الروح الاله الواحد الاوحد...»

ریشه یابی

پیش از آنکه به جزئیات بیشتر و تحلیلی جامع تر از این توطئه احمقانه بپردازیم لازم است این نکته بیان شود که قرآن در جای جای خود، به افشای انواع این توطئه ها و شیوه ها پرداخته است. اما در این میان، عمده ترین و آخرین راه حل مخالفان را ابتدا کشتار، جنگ، ترور و سپس تحریف حقایق می شمارد.

جالب است که قرآن کریم این دو شیوه، یعنی کشتار و تحریف را بیش از همه به بنی اسرائیل نسبت می دهد؛ چنان که گویی اینان حرفه ای ترین و کارآزموده ترین دشمنان در این نوع ستیزه جویی ها بوده اند.

قرآن کریم در بیان شیوه اول یعنی خونریزی و قتل پیامبران خدا و پیروانشان، درباره بنی اسرائیل می فرماید:

... وضربت علیهم الذله و المسکنه و باؤوا بغضب من الله ذلک بأنهم کانوا یکفرون بآیات الله و یقتلون النبیین بغیرحق ذالک بما عصوا وکانو یعتدون (بقره/??).

یعنی؛ برآنان خواری و ذلت مقرر گردید و به خشم خداوند گرفتار آمدند. زیرا به آیات خدا کفر می ورزیدند و پیامبران را به ناحق می کشتند. این به خاطر آن بود که نافرمانی کردند و ستمکاری پیشه می ساختند.

اما شیوه دوم وخطرناک تری را که قرآن بدان توجه می دهد و پرده از آن برمی دارد، موضوع تحریف، واژگون کردن حقایق و آمیختن حق و باطل است.

شیوه ای که دین خدا و حقایق ربانی چنان با باطل و اهوای شیطانی درهم می آمیخت که دیگر جز پوسته ای از دین حقیقی باقی نمی ماند و در نتیجه، خدای متعال برای هدایت مردم، از نو رسولی جدید و آئینی جدید به سوی مردم روانه می کرد.

یا ایها الرسول لایحزنک الذین یسرعون فی الکفر من الذین قالوا آمنا بأفواهم و لم تؤمن قلوبهم ومن الذین هادوا سماعون للکذب سماعون لقوم آخرین لم یأتوک یحرفون الکلم من بعد مواضعه...(مائده/ ??)

یعنی: ای پیامبر تو را غمگین نکند- رفتار- آنان که به سوی کفر می شتابند و گروهی که به زبان گفتند ایمان آوردیم ولی دلهایشان ایمان نیاورده است و همین طور یهودیان که سخن دروغ و سخن کسانی که نزد تو نیامده اند (ایمان نیاورده اند) را گوش می دهند که کلام خدا را پس از استقرار آن، تحریف و تبدیل می کنند...

روایات بسیاری وجود دارد که در جهت مخدوش جلوه دادن دین اسلام و شخصیت پیامبر اکرم و اولیای راستین الهی، توسط یهودیان مغرض ساخته و پرداخته شده و در کتاب های اسلامی وارد شده است. این مسئله آنقدر حائز اهمیت است که در حدیث شناسی اسلامی، مبحث «اسرائیلیات» برای شناخت این قبیل روایات و راویان آنها جایگاه ویژه ای دارد.

 

 

 

 

 

 


  

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ ‏نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ ‏فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ - آل عمران / ‌64‏‎ ‎

توهین به قرآن

تصمیم فردی مدعی دیانت مسیح (ع) به آتش زدن قرآن مجید و ‏سوءاستفاده از قانونی که قاعدتا در آمریکا برای حفظ حرمت انسان‌ها ‏و احترام به ارزش‌های پذیرفته شده انسانی وضع شده است، موجب ‏تأسف و دریغ فرهیختگان است. این سودای نفرت‌انگیز خشم و غیرت ‏مسلمانان را برانگیخته است. اقدامی چنین غیرانسانی نه تنها باعث ‏تقویت ایمان و تقرب به خداوند نمی‌شود، بلکه نشانه عدم رسوخ نور ‏خداپرستی در دل‌های کسانی است که مؤمنان را می‌آزارد. نفرت ‏پراکنی در میان یکتاپرستان در تعالیم حضرت مسیح (ع) جایی ‏نداشته و آن را دوست نمی‌دارد. او پیامبر رحمت و عطوفت و ‏مهرورزی به بندگان خدا بوده و روح بلند آسمانی او قطعا اهانت ‏کنندگان به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان که او و مادر ‏گرامی‌اش را تقدیس می‌کنند نخواهد بخشید. قرآن از تمامی پیامبران ‏الهی به ویژه عیسی ابن مریم (علیهم السلام) به بزرگی یاد می‌کند و ‏به پاکی و عظمت آنان شهادت می‌دهد. آیا اهانت به این کتاب آسمانی ‏اهانت به تمامی انبیاء خصوصا حضرت مسیح نیست؟‎ ‎

تعالیم آسمانی ادیان و توصیه قرآن مجید به مؤمنان و موحدان عالم ‏این است که از اهانت به مقدسات در نزد هر قوم و ملتی بپرهیزند و ‏این دستور الهی و انسانی را پیروان ادیان و نیز پیروان مذاهب ‏درون ادیان نسبت به مقدسات یکدیگر باید رعایت کنند. اهانت به ‏مقدسات دیگران که موجب اهانت متقابل می‌شود، نه تنها نشان ایمان ‏نیست بلکه نشانه بی ایمانی هم هست.


در پی اهانت نفرت‌انگیز به قرآن شریف در آمریکا، حضرت آیت‌الله ‏خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به ملت ایران و ‏امت بزرگ اسلام، حلقه‌های صهیونیستی درون دولت آمریکا را ‏طراحان اصلی این توطئه مشمئزکننده خواندند و با تشریح اهداف ‏پشت پرده کینه‌توزیهای صهیونیست‌ها نسبت به اسلام و قرآن تأکید ‏کردند: دولت آمریکا برای اثبات ادعای خود درباره دخالت نداشتن در ‏این توطئه، باید عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی ‏آن را به گونه‌ای شایسته به مجازات برساند.‏
متن پیام ولی امر مسلمین جهان به این شرح است:‏

پیام رهبر

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله العزیز الحکیم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون
ملت عزیز ایران ـ امت بزرگ اسلام‎!‎
اهانت جنون آمیز و نفرت انگیز و مُشمئز کننده به قرآن مجید در ‏کشور آمریکا که در سایه ی امنیت پلیسی آن کشور اتفاق افتاد حادثه ‏ی تلخ و بزرگی است که نمیتوان آن را تنها در حدّ یک حرکت ‏ابلهانه از سوی چند عنصر بی ارزش و مزدور به حساب آورد. این ‏یک اقدام محاسبه شده از سوی مراکزی است که از سال ها پیش به ‏این طرف، سیاست اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کار ‏خود قرار داده و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی، ‏به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند. این حلقه ی دیگری از ‏زنجیره ی ننگینی است که با خیانت سلمان رشدی مرتد آغاز شد و با ‏حرکت کاریکاتوریست خبیث دانمارکی و دهها فیلم ضد اسلام ساخته ‏شده در هالیوود ادامه یافت و اکنون به این نمایش نفرت انگیز رسیده ‏است. پشت صحنه ی این حرکات شرارتبار چیست و کیست؟
مطالعه ی این روند شرارت که در این سالها با عملیات جنایتبار در ‏افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان و پاکستان همراه بود، تردیدی ‏باقی نمیگذارد که طرّاحی و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام ‏سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی است که از بیشترین نفوذ بر ‏دولت آمریکا و سازمانهای امنیتی و نظامی آن و نیز بر دولت ‏انگلیس و برخی دولتهای اروپائی برخوردارند. اینها همان کسانی اند ‏که پژوهشهای حقیقت یاب مستقل روز به روز بیشتر انگشت اتهام در ‏ماجرای حمله به برجها در 11 سپتامبر را به سوی آنان متوجه ‏میکنند. آن ماجرا بهانه ی حمله به افغانستان و عراق را به رئیس ‏جمهور جنایتکار وقت آمریکا داد و او اِعلان جنگ صلیبی کرد و ‏همان شخص بنابر گزارشها، دیروز اعلام کرده است که این جنگ ‏صلیبی با ورود کلیسا به صحنه، کامل شد‎.‎
هدف از اقدام نفرت انگیز اخیر آن است که از سوئی مقابله با اسلام ‏و مسلمانان در جامعه ی مسیحی به سطوح همگانی مردم کشیده شود ‏و با دخالت کلیسا و کشیش، رنگ مذهبی گرفته و پشتوانه ئی از ‏تعصبات و تعلقات دینی بیابد، و از سوی دیگر ملتهای مسلمان را که ‏از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه دار میشوند از مسائل و ‏تحولات دنیای اسلام و خاورمیانه غافل سازد‎.‎
این اقدام کینه توزانه، نه آغاز یک جریان، بلکه یک مرحله از روند ‏طولانی مدتِ اسلام ستیزی به سرکردگی صهیونیسم و رژیم آمریکا ‏است. اینک همه ی سران استکبار و ائمة الکفر در برابر اسلام قرار ‏گرفته اند. اسلام، دین آزادی و معنویت انسان، و قرآن کتاب رحمت ‏و حِکمت و عدالت است؛ وظیفه ی همه ی آزادیخواهان جهان و همه ‏ی ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام ‏ستیزی با این شیوه های نفرتبار مقابله کنند. سران رژیم آمریکا ‏نمیتوانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با ‏این پدیده ی زشت تبرئه کنند. سالهاست که مقدسات و همه ی حقوق ‏و حرمت میلیونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، در عراق ‏و لبنان و فلسطین زیر پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، دهها ‏هزار زن و مرد اسیر و زیر شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده ‏شده و میلیونها معلول و آواره و بی خانمان، قربانی چه چیزی شده ‏اند؟ و با همه ی این مظلومیتها، چرا در رسانه های جهانی غرب، ‏مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطری برای بشریت ‏وانمود میکنند؟ چه کسی باور میکند که این توطئه ی گسترده بدون ‏کمک و دخالت حلقه های صهیونیستیِ درونِ دولت آمریکا ممکن و ‏عملی است؟‎!‎
برادران و خواهران مسلمان در ایران و سراسر جهان‎!‎
لازم میدانم این چند نکته را به همه متذکر گردم‎:‎
اولاً: این حادثه و حوادث پیش از آن به روشنی نشان میدهد که آنچه ‏امروز آماج حمله ی نظام استکبار جهانی است، اصل اسلام عزیز و ‏قرآن مجید است؛ صراحتِ مستکبران در دشمنی با جمهوری اسلامی ‏ناشی از صراحت ایران اسلامی در مقابله با استکبار است و تظاهر ‏آنان به دشمن نبودن با اسلام و دیگر مسلمانان، دروغی بزرگ و ‏فریبی شیطانی است. آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پایبند است و ‏هر آنچه نشانه ی مسلمانی است دشمن اند‎.‎
ثانیاً: این سلسله ی کینه توزیها با اسلام و مسلمین، ناشی از آن است ‏که از چند دهه پیش تاکنون نور اسلام از همیشه تابنده تر و نفوذ آن ‏در دلها در جهان اسلام و حتی در غرب از همیشه بیشتر شده است. ‏ناشی از آن است که اُمت اسلام از همیشه بیدارتر شده و ملتهای ‏مسلمان اراده کرده اند زنجیرهای دو قرن استعمار و تجاوز ‏مستکبران را پاره کنند. حادثه ی اهانت به قرآن و پیامبر عظیم الشأن ‏صلی اله علیه و آله، با همه ی تلخی، در دل خود حامل بشارتی ‏بزرگ است. خورشید پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر ‏خواهد شد‎.‎
ثالثاً: همه باید بدانیم که حادثه ی اخیر ربطی به کلیسا و مسیحیت ‏ندارد و حرکات عروسکی چند کشیش ابله و مزدور را نباید به پای ‏مسیحیان و مردان دینی آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل ‏مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد. نزاع میان ‏مسلمان و مسیحی در سطح عمومی، خواسته ی دشمنان و طراحان ‏این نمایش دیوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ی مقابل آن ‏قرار دارد‎.‎
و رابعاً: طرف مطالبه ی همه ی مسلمانان، امروز دولت آمریکا و ‏سیاستمدارن آنند. آنها اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید ‏عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی آن را که دل یک ‏و نیم میلیارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئی شایسته به ‏مجازات برسانند‎.‎
و السلام علی عباد اله الصالحین
سیّدعلی خامنه ای
‎22/‎شهریور/1389‏

بی شک آنان خواسته یا ناخواسته به خودشان ظلم کردند.اینکار آنان ‏مححقان و دانشمندان حاضر را نسبت به قرآن کنجکاو خواهد کرد و ‏آنان را به قرآن علاقه مند میکند.‏
ما این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه ‏و ارواح طیبه شهداو رهبر عزیزمان تسلیت میگوییم وبرای ظهور ‏آقایمان که  میدانیم  نزدیک است دعا میکنیم و با تلاوت سوره ‏مبارکه حشر اقدام ننگین آن بی شرمان را به خدا واگذار می کنیم.‏
تو کشیده‌ای به آتش، دل عاشقان نه قرآن
ز چنین سیاهکاری، شده رو سفید شیطان‎ ‎
بخدا مسیحیان هم ز چنین جفا ملولند
ز چنین جفا که کردی، توی بی‌حیا به فرقان‎ ‎
چه غم اینکه آتش تو، بکشد به مصحف حق
به خدا به حق قرآن، که شده است عصر ایمان‎ ‎
تو چه می‌کشی به آتش، کلمات دین و دل را؟
که خداست صاحب آن و خودش بر آن نگهبان